چای زعفران نفیس موجب ایجاد کیست های چربی در بدن یک زن شد

اثرات مفید چای برای سلامتی در آزمایشات حیوانی و برخی مطالعات انسانی نشان داده شده است. دو بیماری که به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته اند سرطان و بیماری قلبی هستند.

اگرچه مکانیسم های فعالیت محافظتی چای زعفران نفیس در برابر این بیماری ها پیشنهاد شده است، اما در رابطه بین مصرف چای و خطر ابتلا به این بیماری ها در انسان ناسازگاری وجود دارد.

فراهمی زیستی اجزای فعال در حال درک است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا نتایج حاصل از مطالعات حیوانی برای انسان قابل استفاده است یا خیر، مورد نیاز است.

همچنین اثرات احتمالی چای در افزایش ترموژنز و تراکم استخوان و همچنین کاهش خطر آب مروارید و آرتریت مورد بحث قرار گرفته است. مزایای سلامتی بالقوه مصرف چای مستلزم بررسی بیشتر است.

چای

چای، برگ های خشک گیاه کاملیا سیننسیس، نوشیدنی محبوبی است که در سراسر جهان مصرف می شود. سالانه حدود سه میلیارد کیلوگرم چای تولید و مصرف می شود.

اثرات مفید احتمالی چای برای سلامتی در حال بررسی است و توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این بررسی اطلاعات علمی موجود در مورد چای و سلامتی را بررسی می کند.

چای سبز با خشک کردن برگ های تازه چای تولید می شود. یک نوشیدنی معمولی چای که به نسبت 1 گرم برگ به 100 میلی لیتر آب در یک دم 3 دقیقه ای تهیه می شود، معمولاً حاوی 250 تا 350 میلی گرم مواد جامد چای است که از 30 تا 42 درصد کاتچین و 3 تا 6 درصد کافئین تشکیل شده است.

EGCG فراوان ترین کاتچین است و بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. در تولید چای سیاه، برگ های چای خرد می شوند تا پلی فنل اکسیداز اکسیداسیون را کاتالیز کند و منجر به پلیمریزاسیون کاتچین ها شود.

شناخته شده ترین خواص پلی فنل های چای، فعالیت های آنتی اکسیدانی آنها است که از توانایی آنها در از بین بردن گونه های فعال اکسیژن ناشی می شود.

پلی فنول های چای همچنین به یون های فلزی متصل می شوند و از شرکت آنها در واکنش های پراکسیداتیو جلوگیری می کنند. ثابت شده است که چای سبز و سیاه و پلی فنول های جدا شده چای، گونه های فعال اکسیژن و نیتروژن را از بین می برند و آسیب آنها به غشاهای لیپیدی، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک در سیستم های بدون سلول را کاهش می دهند