پدری با استفاده از شال مجلسی گیپور دندان پسرش را کشید

پی مانیوانن، دبیر اقلیت بهزیستی، حج و وقف در بخشنامه ای که روز چهارشنبه صادر کرد، گفت: دادگاه عالی کارناتاکا در دستور موقت خود دانش آموزان را از پوشیدن شال، روسری، حجاب، پرچم مذهبی در کلاس درس تا دستورات بعدی منع کرده است.

دولت کارناتاکا دانش‌آموزان تمامی مدارس و کالج‌های تحت اداره رفاه اقلیت‌های ایالتی را از پوشیدن حجاب، روسری، شال زعفرانی و پرچم‌های مذهبی در کلاس‌های درس منع کرده و گفته است که از دستور موقت دادگاه عالی در مورد موضوع حجاب تبعیت خواهد کرد.

شال مجلسی گیپور روسری پهنی است که از روی شانه ها پوشیده می شود. اگر در یک شب سرد در یک مهمانی شیک شرکت می کنید، ممکن است یک شال نرم روی لباس خود بپوشید.

کلمه شال از فارسی گرفته شده است و به احتمال زیاد ریشه در سانسکریت دارد. این لباس برای اولین بار در جنوب آسیا ظاهر شد و مناطق مختلف دارای سبک های متنوعی از شال های سنتی هستند. هر پارچه پهن و مربعی را که برای گرم نگه داشتن، پوشاندن سر و یا حتی پیچاندن کودک در آن استفاده می کنید، می توان شال نامید.

شال

پوشیدن روسری آکادمیک سنتی است که در بسیاری از کالج ها و دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان و به ویژه در بریتانیا و ایرلند یافت می شود. مجموعه ای از دو یا چند نوار رنگی به طور سنتی به عنوان بخشی از هویت بصری متمایز این مؤسسات استفاده می شود. روسری ها معمولاً از پشم ساکسونی ساخته می شوند و به طور سنتی 6 فوت طول دارند.

رنگ‌ها اغلب از رنگ‌های رسمی و/یا رنگ‌های دانشگاهی مشتق شده‌اند و در لباس‌ها و نمادهای مختلف، از کراوات گرفته تا غنائم، استفاده می‌شوند، اما به‌ویژه در روسری‌های پشمی بلند زمستانی که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌پوشند.

برای نشان دادن غرور خود به نهادهای خود. برخی از دانشگاه ها برای دانشکده های مختلف و حتی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد روسری های مختلفی دارند. برخی ممکن است حتی یک “روسری ترکیبی” داشته باشند که یک طرف آن به رنگ های دانشگاه و سمت دیگر به رنگ های دانشکده و غیره باشد.

به طور سنتی، روسری‌های آکادمیک دارای گلدوزی دیگری مانند بازوها یا آرم نیستند، زیرا خطوط راه راه برای شناسایی منشأ و وابستگی روسری کافی است. با این حال، در برخی از دانشگاه ها مانند کمبریج، روسری دوزی با بازوهای کالج معمول شده است. علاوه بر این، دانشگاه ها ممکن است هر چند وقت یکبار طرح و رنگ خود را تغییر دهند.