پایین بودن کالری شیره انگور و خرما در کاهش وزن بسیار با اهمیت است

در سال 1979، سنت لگر و همکاران.توجه را به اثرات محافظتی شراب در برابر بیماری ایسکمیک قلبی جلب کرد. داده‌های اپیدمیولوژیک جمع‌آوری‌شده توسط WHO نشان دهنده اختلاف در مرگ‌ومیر قلبی عروقی در گروهی از افراد از تولوز، فرانسه، در مقایسه با سایر گروه‌ها از 17 کشور غربی، از جمله ایالات متحده و بریتانیا بود.

کالری شیره خرما برای لاغری بسیار مفید است.

جالب توجه است که گروه فرانسوی علیرغم مصرف بیشتر چربی اشباع، خطر کمتری داشت . این یافته غیرمنطقی، که “پارادوکس فرانسوی” ابداع شد، تحلیل های بیشتری را تحریک کرد که منجر به این پیشنهاد شد که افزایش مصرف شراب در فرانسه و سایر کشورهای مدیترانه ممکن است توضیح باشد.

کالری شیره انگور نسبت به سایر محصولات انگور پایین تر است.

مطالعات اپیدمیولوژیک جدیدتر حمایت بیشتری از اثر مفید شراب ارائه می دهد. در ابتدا، کاهش خطر به محتوای اتانول آن نسبت داده شد . با این حال، مطالعات دیگر نشان داد که شراب ممکن است مزایایی بالاتر و فراتر از سایر نوشیدنی های الکلی داشته باشد، که نشان می دهد که عوامل غیر الکلی در شراب نیز ممکن است نقش محافظتی ایفا کنند .

به عنوان مثال، در یک متاآنالیز 13 مطالعه و 209418 شرکت‌کننده، مصرف شراب محافظت از قلب بود، در حالی که مصرف آبجو اینطور نبود. علی‌رغم این داده‌ها، ممکن است اتانول و/یا دیگر جنبه‌های رژیم مدیترانه‌ای یا سبک زندگی ممکن است پارادوکس فرانسوی را بهتر توضیح دهند.

کالری سوهان برای لاغری مناسب نیست زیرا دارای کالری بالایی است.

انگور حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات پلی فنول از جمله فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و رسوراترول است. شواهد اپیدمیولوژیک گسترده ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف رژیم غذایی این ترکیبات مرگ و میر قلبی عروقی را کاهش می دهد .

مطالعات متعدد در شرایط آزمایشگاهی و همچنین بر روی حیوانات و انسان ها اثرات مفید پلی فنول های انگور را بر عوامل خطر سنتی قلبی عروقی نشان می دهد . کالری کلوچه خرمایی برای افراد چاق مناسب است و باعث لاغری می شود.

مطالعات مبتنی بر جمعیت، مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در گروه‌هایی با مصرف بالاتر فلاونوئیدهای مربوطه، از جمله فلاونول‌ها، فلاون‌ها، و فلاون-3-اول‌ها به‌طور قابل توجهی کمتر مشاهده کرده‌اند.

در مطالعه ای بر روی 34489 زن آمریکایی یائسه، دریافت غذاهای حاوی فلاوانون و آنتوسیانیدین در رژیم غذایی با کاهش مرگ و میر قلبی عروقی و تمام علل مرتبط بود.

  • منابع:
    1. Grapes and Cardiovascular Disease
  • تبلیغات: 
    1. گلاب یک روغن طبیعی برای پوست است
    2. افزایش ۹۹ درصدی حقوق بازنشستگان
    3. پوشش ترافیکی که به ایزوگام متصل است
    4. با ما قدم به قدم به موفقیت نزدیک می شوید