مصرف پودر آب پنیر پگاه تبریز موجب پوکی استخوان می شود

مردم معمولاً از پودر آب پنیر پگاه تبریز به عنوان مکمل در کنار ورزش های مقاومتی برای کمک به بهبود سنتز پروتئین ماهیچه ها و رشد توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنند. اما این چیست و استفاده از آن چه فوایدی دارد؟

شیر از دو پروتئین کازئین و آب پنیر ساخته شده است. پروتئین آب پنیر را می توان از کازئین موجود در شیر جدا کرد یا به عنوان محصول جانبی پنیرسازی تشکیل داد. پروتئین آب پنیر یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود زیرا حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است. میزان لاکتوز آن کم است.

مزایای زیادی در ارتباط با مصرف پروتئین آب پنیر وجود دارد و محققان دائماً در حال یافتن خواص درمانی جدید احتمالی هستند. در اینجا، ما مزایای آن را توضیح می دهیم و به برخی از عوارض جانبی و خطرات احتمالی نگاه می کنیم.

بسیاری از مزایای بالقوه بر اساس مطالعات منفرد است و قبل از قضاوت قطعی به شواهد بیشتری نیاز است. پروتئین آب پنیر مخلوطی از بتا-لاکتوگلوبولین، آلفا لاکتالبومین، آلبومین سرم گاوی و ایمونوگلوبین ها است.

پودر
مزایای احتمالی شامل کاهش وزن و کاهش کلسترول است. خطرات احتمالی شامل حالت تهوع و سردرد است، اما در دوزهای متوسط، پروتئین آب پنیر خطرناک تلقی نمی شود.
پروتئین آب پنیر، که در تصویر اینجا نشان داده شده است، برای بسیاری از موارد از جمله عضله سازی و کاهش وزن استفاده می شود.

کمک به کاهش وزن: در یک مطالعه بر روی 158 نفر، که در Nutrition & Metabolism منتشر شد، افرادی که آب پنیر دریافت کردند «چربی بدنشان به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در مقایسه با افرادی که نوشیدنی کنترل را مصرف می کردند، حفظ عضله بدون چربی بیشتری را نشان دادند.

خواص ضد سرطانی: نتایج امیدوارکننده ای در مجله Anticancer Research برای استفاده از کنسانتره پروتئین آب پنیر در درمان سرطان منتشر شد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کاهش کلسترول: مطالعه ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، به 70 مرد و زن دارای اضافه وزن به مدت 12 هفته مکمل آب پنیر داد و تعدادی از پارامترها مانند سطح لیپید و انسولین را اندازه گیری کرد.

آنها دریافتند که “کاهش قابل توجهی در کلسترول تام و کلسترول LDL در هفته 12 در گروه آب پنیر در مقایسه با کازئین وجود داشت.