لامپ ال ای دی خودرو که تابش مستقیم نور آن بر بدن پوست را شفاف میکند

اخیراً LED ها روشن تر و پیچیده تر شده اند و نور کم انرژی را در رنگ های مختلف ارائه می دهند. این باعث شده است که آنها کاربردهای بیشتری در خانه و وسایل نقلیه پیدا کنند.

لامپ ال ای دی خودرو نسبت به لامپ‌های معمولی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند و از آنجایی که از فیلامنت استفاده نمی‌کنند، طول عمر بیشتری دارند.

در اتومبیل های مدرن، LED ها اغلب به عنوان چراغ های روشنایی در روز دیده می شوند. این امر منطقی است زیرا آنها روشن هستند و عمر طولانی آنها یک مزیت برای لامپ هایی است که همیشه روشن هستند. آنها همچنین برای ایجاد چراغ‌های نشانگر «مسافرت» که اکنون در بسیاری از خودروهای فولکس‌واگن و آئودی می‌بینید، استفاده می‌شوند.

آنها به طور فزاینده ای در چراغ های جلو نیز استفاده می شوند، بنابراین مزایا و معایب آنها در این شرایط چیست؟
در گذشته، چراغ‌های جلوی خودرو از انواع لامپ هالوژن یا دشارژ با شدت بالا استفاده می‌کردند. اینها یکسری معایب دارند. آنها داغ می شوند، مقادیر نسبتاً بالایی از انرژی مصرف می کنند و رشته ها در نهایت می سوزند.

لامپ

چراغ های جلو LED عمر طولانی تری دارند و انرژی کمتری مصرف می کنند و فشار کمتری به سیستم های الکتریکی خودرو وارد می کنند. اگرچه به روشنایی لامپ های HID نیستند، اما روشن تر از لامپ های هالوژن هستند و رنگ نور طبیعی تری تولید می کنند.

از آنجایی که ال ای دی ها را می توان در اشکال مختلف ساخت، چراغ های ال ای دی جلو نیز به طراحان خودرو این امکان را داده است که از نورپردازی به عنوان یک ویژگی طراحی بهتر استفاده کنند.

لامپ‌های ال‌ای‌دی گران‌تر هستند، اگرچه عمر طولانی‌تر آن‌ها متعادل می‌شود. هنگامی که شما نیاز به تعویض لامپ در یک وسیله نقلیه موجود دارید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که از LED استفاده کنید، اما مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

از آنجایی که وسایل نقلیه برای استفاده از نوع خاصی از لامپ طراحی شده اند، تغییر به LED ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر خودرویی با لامپ های هالوژنی مورد تایید قرار گرفته باشد، تغییر روی چراغ های جلوی LED ممکن است باعث از کار افتادن MOT آن شود.