قابلمه تفلون نوبل موجب ایجاد حادثه تاریخی در زندان اوین شد

قابلمه نچسب مدرن به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند. با این حال، اگر هنوز در مورد هر یک از اثرات بالقوه سلامتی نگران هستید، می توانید یک جایگزین را امتحان کنید. در اینجا چند جایگزین عالی بدون تفلون آورده شده است:

قابلمه تفلون نوبل برای تفت دادن و سرخ کردن غذا بسیار عالی است. بادوام و ضد خش است. همچنین قابل شستشو در ماشین ظرفشویی است و تمیز کردن آن را آسان می کند.

وقتی قابلمه چدن به درستی چاشنی شود، چدن به طور طبیعی نچسب است. همچنین مدت زیادی دوام می آورد و می تواند دمایی بالاتر از دمایی که برای قابلمه ها و تابه های نچسب در نظر گرفته می شود را تحمل کند.

قابلمه سنگی هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گرفته است. به طور یکنواخت گرم می شود و هنگام چاشنی نچسب است. همچنین ضد خش است و می توان آن را تا دمای بسیار بالا گرم کرد.

قابلمه

قابلمه سرامیکی محصول نسبتا جدیدی هستند. خاصیت نچسب بسیار خوبی دارد، اما پوشش آن به راحتی خراشیده می شود. سیلیکون یک لاستیک مصنوعی است که عمدتاً در ظروف پخت و پز و ظروف آشپزخانه استفاده می شود. در برابر حرارت مستقیم نمی ایستد، بنابراین برای پخت مناسب است.

قابلمه نچسب در بسیاری از آشپزخانه های جهان یافت می شود. روکش نچسب از یک ماده شیمیایی به نام PTFE که تفلون نیز نامیده می شود ساخته شده است که پخت و پز و شستشو را سریع و آسان می کند.

آژانس های بهداشتی نگرانی هایی را در مورد ترکیب PFOA که قبلا برای ساخت تفلون استفاده می شد، مطرح کرده اند. با این حال، تفلون از سال 2013 بدون PFOA بوده است.

قابلمه تفلون امروزی تا زمانی که دما از 570 درجه فارنهایت تجاوز نکند، برای پخت و پز معمولی خانگی کاملاً ایمن است. بنابراین می‌توانید از ظروف نچسب روی اجاق گاز با حرارت کم تا متوسط استفاده کنید، اما از آن در حداکثر حرارت یا برای روش‌های پخت داغ‌تر مانند کباب کردن استفاده نکنید.

در پایان روز، ظروف تفلون یک روش سالم و راحت برای پختن غذای شما است که برای استفاده روزمره ایمن است.