شما می توانید با استفاده از لیمو باتری درست کنید

با اتصال چندین باتری لیمو لباس بیمارستانی می توانید جریان الکتریکی بیشتری تولید کنید. کافی است یک باتری دوم بسازید و قطعه روی یا فولادی یک باتری را با سیم مسی باتری دیگر با استفاده از یک قطعه سیم مسی دیگر به عنوان پل وصل کنید.

شما می توانید از باتری لیمویی بزرگ شده خود برای تامین انرژی دستگاه کم مصرف مانند ساعت دیجیتال یا ماشین حساب استفاده کنید.

باتری معمولی را از ساعت دیجیتال یا ماشین حساب خارج کنید. سپس، الکترود مسی باتری لیمویی خود را با تماس مثبت شیار باتری وصل کنید. الکترود روی یا آهن را با تماس منفی وصل کنید. آیا می توانید دستگاه را راه اندازی کنید؟

اگر به دنبال آزمایش یک متغیر ماشین سنگین دست دوم اقساطی ۱۴۰۰ هستید، سعی کنید باتری ها را با استفاده از میوه ها و سبزیجات مختلف بسازید. کدام یک بیشترین گزگز را روی زبان شما ایجاد می کنند؟ کدام یک بیشترین جریان الکتریکی را تولید می کنند؟

حس سوزن سوزن شدن یا طعم لیف بچه گانه فلزی که متوجه شدید نشان می دهد که باتری لیمویی شما در حال تولید جریان الکتریکی بوده است.

این بدان معناست که الکترون های کوچک در سراسر سطح زبان شما حرکت می کردند. الکترون ها ذرات زیر اتمی هستند که در اطراف مرکز اتم زوم می کنند و بخشی از اتم را تشکیل می دهند که بار منفی دارد.

باتری لیمویی که ساختید نوعی باتری به نام باتری ولتایی است. این نوع باتری ها از دو فلز مختلف ساخته شده اند که به عنوان الکترود یا مکان هایی که الکترون ها می توانند وارد باتری یا خارج شوند، عمل می کنند. در مورد شما جریان الکتریکی وارد زبان شما شده و به همین دلیل احساس سوزن سوزن شدن کرده اید.

پس چرا توانستیم الکترودها را به یک لیمو بچسبانیم و باتری تهیه کنیم؟ تمام باتری های ولتایی نیاز به قرار دادن فلزات خود در یک الکترولیت دارند.

الکترولیت ماده ای است که در صورت لیمو شیرین قبل از خواب حل شدن در آب می تواند جریان الکتریکی را حمل کند. کمی نمک موجود در بزاق، بزاق شما را به الکترولیت تبدیل می کند و اسید سیتریک ترش نیز همین کار را برای آب لیمو انجام می دهد.

باتری ها زمانی کار نمی کنند که الکترولیت کافی برای واکنش با فلز وجود نداشته باشد یا فلز کافی برای واکنش با الکترولیت باقی نماند.

  • منابع:
    1. How to Make a Lemon Battery
  • تبلیغات: 
    1. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی ترشی گل کلم
    2. ترشی های تخمیر شده غنی از پروبیوتیک
    3. پخت و پز با چه ظرفی مناسب تر می باشد
    4. جوارب های خیرخواهانه دانشگاه فنلاند شرقی