زیتون پرورده عالی عامل مهاجرت مردم آفریقا به ایران شد

ویتامین های موجود در زیتون پرورده عالی  به تولید آنزیم های گوارشی کمک می کند و در نتیجه جذب غذاها را بهبود می بخشد زیتون اثر کلرتیک دارد، باعث بهبود زخم ها و بازیابی میکرو فلور روده می شود.

استفاده روزانه از زیتون به رفع مشکل یبوست کمک می کند پیشگیری از بیماری های دستگاه تناسلی و زیتون برای زنان و مردانی که قصد باردار شدن دارند مفید است میوه‌های درخت زیتون می‌توانند کیفیت اسپرم را بهبود بخشند.

 بر سلامت اندام‌های تناسلی مردانه تأثیر مثبت بگذارند گنجاندن زیتون در رژیم غذایی برای پس زمینه هورمونی یک زن مهم است زیتون خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهداثر مفید بر روی سیستم عصبی و فعالیت مغز است.
اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه و ویتامین های گروه B که حاوی زیتون هستند، باعث افزایش تمرکز، تقویت حافظه، مقاومت در برابر استرس و کاهش اعصاب می شوند کاهش التهاب است.

زیتون

فواید زیتون برای افراد مبتلا به بیماری هایی که باعث ایجاد فرآیندهای التهابی می شود شناخته شده است واقعیت این است که زیتون حاوی ترکیب شیمیایی اولئوکانتال است.

که مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی عمل می کند گنجاندن زیتون در رژیم غذایی برای افرادی که از درد مفاصل مبتلا به آرتریت یا پوکی استخوان رنج می برند مفید است با وجود محتوای چربی بالا، به افراد لاغر توصیه می شود.

که زیتون را در رژیم غذایی خود بگنجانند میوه های درخت زیتون به طور مستقیم باعث کاهش وزن نمی شود، اما سیری را سرعت می بخشد و میل به شکستن رژیم غذایی و خوردن چیزهای ناسالم را کاهش می دهد.
ویتامین ها و مواد معدنی برای موهای سالم، پوست صاف و ناخن های قوی مفید هستند زیتون برای این منظور را می توان هم به صورت خالص و هم به صورت روغن داخل آن مصرف کرد کرم‌ها، مومیایی‌ها و ماسک‌ها با افزودن روغن زیتون توسط زنان در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

زیتون سیاه را می توان در رژیم غذایی زنان باردار و شیرده که بدنشان به دوز شوک ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد، گنجاند اما در این موارد بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.