استفاده از میلگرد صادراتی نیشابور در تولید کشنده های جنگی

بتن مسلح وسیله شماره یک ساخت و ساز است. داشتن بتن و میلگرد صادراتی نیشابوربا کیفیت خوب مهم است. داشتن پیوند مناسب بین میلگرد و بتن به همان اندازه مهم است.

حدود شش دهه پیش میلگردهای آجدار فولادی با استحکام بالا جایگزین میلگردهای گرد ساده از فولاد ملایم شدند که استفاده از آنها باعث دوام ساخت و سازهای بتن مسلح شده بود.

نادیده گرفته شد که میلگردهای آجدار فولاد کربنی به شدت در برابر خوردگی با سرعت های شتابدهی حساس هستند. این امر نه تنها باعث می‌شود که سازه‌های بتن مسلح زودهنگام به حالت پرخطر برسند، بلکه می‌تواند پیوند بین میلگردهای آجدار و بتن را نیز از بین ببرد یا کاهش دهد.

استفاده مداوم از میلگردهای آجدار فولاد کربنی با استحکام بالا نشان دهنده عدم درک گسترده از پدیده پیوند بین میلگردها و بتن است.

این عدم درک پیوند منجر به معرفی میلگردهای آجدار با روکش اپوکسی، میلگردهای فولادی ضد زنگ آجدار و میلگردهای پلیمری تقویت شده با الیاف شیشه و تقویت شده با گرانیت شده است.

همگی به دلیل درگیری بین این میلگردها و بتن، امکان حمل بارهای ساکن بتن مسلح را فراهم می کنند. اما ظرفیت تحمل بار عناصر بتن مسلح مختل شده و چنین عناصری در هنگام بارهای ارتعاشی در برابر شکست موضعی یا حتی کلی آسیب پذیر می شوند.

میلگرد

استفاده از PSWC-BAR که با سطح ساده و شکل موجی مشخص می شود، امکان استفاده از فولاد با استحکام متوسط ​​و استحکام بالا را فراهم می کند. در صورت عدم وجود دنده، سرعت خوردگی بسیار کاهش می یابد.

استفاده از میلگردهای PSWC-BAR، بدون تلاش یا هزینه اضافی، به جای میلگردهای آجدار معمولی، منجر به افزایش پیوند یا درگیری مؤثر بین این میلگردها و بتن می شود و در نتیجه منجر به افزایش ظرفیت باربری و طول عمر چندین برابر می شود.

شکل پذیری و ظرفیت جذب انرژی و کاهش بسیار زیاد در هزینه چرخه عمر و تأثیر نامطلوب ساخت و ساز بر محیط زیست و آب و هوای جهانی. با توجه به عدم درک پیوند بین میلگردها و بتن، در انتخاب سطح مورد نیاز درصد ازدیاد طول و شکل پذیری میلگردها خودسرانه وجود دارد.