آجر نسوز فخاری نیا باعث فناوری جدیدی در ساخت و ساز شد

سازه هایی که در معرض دماهای بالا هستند با استفاده از ماده ای  خاص ساخته شده مثل آجرهای نسوز  فخاری نیا محصولات سرامیکی معمولی با درجه استحکام افزایش یافته نیز مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آتش دارند.

برای ساخت کوره و شومینه مناسب نیستند در این مقاله، انواع اصلی این ماده، ویژگی ها، ابعاد و همچنین سوالات مورد علاقه بسیاری را در مورد رنگ آجر نسوز، از چه چیزی و نحوه انتخاب آن در نظر خواهیم گرفت.

تولید آجر نسوز آجرهای نسوز نسوز یا آلومینا حاوی 70 درصد پودر خاک نسوز و حدود 30 درصد خاک نسوز ویژه هستند که در طی فرآیند تولید مخلوط می شوند تا جرمی همگن به دست آید.

سپس مخلوط حاصل تحت قالب گیری گرم، نیمه خشک، پلاستیکی یا ترموپلاستیک قرار می گیرد که با توجه به قابلیت های تکنولوژیکی سازنده تعیین می شود. این فناوری تولید درجه بالایی از مقاومت در برابر حرارت دارد.

آجر

رنگ متراکم زرد ماسه ای و گاهی حتی قرمز را از آجرهای نسوز از نوع نسوز ارائه می دهد. آجرهای نسوز می توانند گرمایش سریع تا دمای 1300 درجه سانتیگراد و به دنبال آن خنک شدن را تحمل کنند.

و در مقایسه با سایر انواع محصولات نسوز، قیمت کم و بیش مقرون به صرفه ای دارند. این امر تقاضای زیاد آن را در ساخت اجاق گاز و شومینه در بین صاحبان خانه های خصوصی توضیح می دهد

انواع دیگری از محصولات مقاوم در برابر حرارت وجود دارد پایه، کوارتز، کربن. رنگ آجرهای نسوز این گونه ها به ترتیب زرد، سفید و سیاه پررنگ است. اما آنها در زندگی روزمره مورد استفاده قرار نمی گیرند، زیرا عمدتاً برای صنایع خاص دستگاه طنین انداز، کوره های متالورژی، آستر ملاقه های ریخته گری و غیره در نظر گرفته شده اند.

عملکرد اصلی آجرهای نسوز عایق آتش و حفظ حرارت است از این نظر می توان نتیجه گرفت که از نظر کیفیت با مواد سرامیکی معمولی تفاوت دارد مقاومت در برابر حرارت مقاومت در برابر گرمایش طولانی مدت تا دمای حداقل 1000 درجه سانتیگراد بدون از دست دادن ویژگی های مقاومت دارد.

مقاومت در برابر حرارت مقاومت در برابر گرمایش و سرمایش متناوب مکرر ضریب هدایت حرارتی کم  حفظ گرما در داخل شومینه یا اجاق گاز برای مدت طولانی افزایش اینرسی حرارتی ماده برای مدت طولانی گرم می شود.

و به آرامی خنک می شود ظرفیت گرمایی بالا -توانایی جمع آوری مقدار زیادی گرما و از بین بردن آن، که به طور قابل توجهی کارایی کلی اجاق گاز یا شومینه را افزایش می دهد.